Diagnostika tlaku v sání
29.10.2019
Nový diagnostický přístroj a tím i nová služba pro mé zákazníky.
O co se jedná?
Jde o diagnostiku tlaku v sání. Nový přístroj ukazuje minimální a maximální tlak v sacím potrubí a zároveň ukazuje průběh tlaku v sání graficky.
K čemu přístroj slouží?
- Synchronizace podtlaků (nutno provést po každém seřízení ventilové vůle)
- Odhalení netěsných sacích ventilů
- Odhalení netěsných výfukových ventilů
- Odhalení netěsného sacího potrubí
- Zaznamenání minimálního a maximálního tlaku v sání
- Seřízení volnoběhu
Výhody zařízení
- Velice přesné seřízení (synchronizace)
podtlaků oproti ručičkovým analogovým budíkům
- Zjištění (nastavení) otáček motoru na základě podtlaku v sání (to je výhodné u motocyklů bez otáčkoměru)
- Odhalení již výše zmíněných závad
- Protokol o provedení synchronizace s hodnotami a grafem
Ukázka protokolu synchronizace na Yamaze R6
- Jednotlivé barevné sloupce znázorňují tlak v sacím potrubí pro každý válec
- Červená čára znázorňuje tlak prvního válce, ke kterému se potom seřizují ostatní
- Zelená barva na pozadí znázorňuje, že synchronizace je dobře provedená a rozdíly podtlaků jsou v normě
- Vpravo jsou grafy pro jednotlivé válce
- Dole jsou hodnoty podtlaků a otáčky motoru
Na co má vliv synchronizace
- Rovnoměrný (vyrovnaný) chod motoru
- Výkon motoru
- Spotřeba paliva
- Rychlost stoupání a klesání otáček